<과학의 목적>
1. 근본목적: 이론개발
2. 하위목적
3. 지식의 제공: 당위가 아니라 존재에 대한 관심
4. 규칙성을 알림: 이론과 법칙으로 일반화
5. 변수들 간의 관계기술: 특히 인과관계의 기술
6. 이론을 바탕으로 현상을 예측: 신뢰성 있는 예측
<과학적 연구의 특징>
1. 결정론적(모든 현
1.1 사물 인터넷(Internet of Things, 약어로 IoT)
1999년 RFID (Radio-Frequency Identification) 기술을 태동 시킨 미국 MIT Auto-ID Center의 Kevin Ashton소장이 “RFID 및 다양한 센서를 일상생활 속 사물에 내재 됨으로써 거대한 사물 인터넷이 구축될 것이다”라고 최초로 언급되였고 2005년 국제전기통신연합(ITU)에서 처음으로
Spoken English
How TAM systems are used in actual discourse contexts.
(narratives and conversations)
2. Tense-Aspect-Modality
3. Frame-Elaboration
4. Discourse-pragmatic features & Semantic features
(considering communicative motivation for language use
& semantic oppositions)
What is Frame and Elaboration?
Frame : ‘Present Pe
semantic differential, and multiple choice questions.
In-depth interviews.
“It’s not too salty, and fits my taste”.
“Although I don’t feel like I’m eating something that is good for me when I eat 부대찌개, it is good to know that the food I’m eating does not contain MSG.”
“I don’t particularly consider it. I also think that the ingredients of 부대찌
2. 3 Marketing Problems & Research Objectives
To solve the symptom of the number of customers decreasing, there is a need to find out the relationship between the underlying cause and effect. The diagram below displays seven underlying causes of the symptom.
After categorizing the 4Ps of the underlying causes, we set marketing questions regarding these causes.
• Product : How can we
Professional journals
Journal of Advertising, Public Relations Review, Journal of Public Relations Research, Journal of Advertising Research, etc., 홍보학연구, 한국언론학보, 광고학연구, 한국광고홍보학보
Magazines and periodicals
Advertising Age, (www.adage.com/) and PR Week etc. (www. Prweekus.com)
Research summaries
The Internet
Everyday situations
Is the topic
SNS 2.0의 종류
이런 여러 가지 다양한 SNS사이트들을 종류별로 분류해보면 니치형, 매치형, 블로그형, 폐쇄형, 영상중심형, Content Based형, 검색형 SNS 로 분류할 수 있다.
블로그형 SNS로는 2002년에 생긴 FriendSter, MySpace, Facebook 등이 있다.
Friendster는 초창기에 엄청난 인기를 끌었지만, 사용자들이
1. 서론
혼합현실(Mixed Reality or Augmented Reality, 이하 MR 또는 AR) 기술이란 실제 환경의 객체에 가상으로 생성한 정보 (예, Computer Graphic 정보, 소리 정보, Haptic 정보, 냄새 정보 등)를 실시간으로 혼합하여 사용자와 상호작용 하도록 함으로써, 정보의 사용성과 효용성을 극대화하는 차세대 정보처리 기술이